04 Ogos 2009

Al-kisah...


Waris Food Industries (001849995-M) didaftarkan dengan SSM pada 31 Mac 2009. Perniagaan kecil-kecilan ini mengkhusus kepada pembuatan tapai ubi dan pulut. Diusahakan oleh Din, anak muda kelahiran Pasir Puteh, Kelantan yang datang daripada keluarga pengusaha tapai sejak bertahun dahulu. Sebab itulah tagline Tapai Waris adalah "Resepi Warisan Turun Temurun".


Walaupun baru didaftarkan, ia sebenarnya telah bertapak sejak Januari 2008 di mana lokasi penjualan bersejarah itu adalah di tepi jalan berhadapan surau Hospital Kajang. Bermula dengan keuntungan hari pertama RM8.00, Tapai Waris kini telah mula dikenali ramai khususnya di Kajang melalui mouth-to-mouth marketing.

Perkara utama yang menjadikan Tapai Waris bertahan hingga hari ini ialah komunikasi pelanggan di mana semua pelanggan dianggap dan dilayan sebagai teman. Ucapan penghargaan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua pelanggan yang menyokong Tapai Waris selama ini. Sokongan padu yang sedemikian dapat membantu usaha kerajaan dalam melahirkan lebih ramai usahawan Bumiputera yang berjaya khususnya di kalangan golongan muda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan